V Česku roste počet vozů pořízených přes operativní leasing
Trh se mění a zákazníci stále častějí pořizují nové vozy přes operativní leasing. Za první čtvrtletí roku 2016 bylo prodáno o 221 % více vozů přes tento finanční produkt než za stejné období roku 2015. V objemu finanancí již předstihl i klasický leasing.
Operativní leasing byl dříve doménou jen firemních nabídek. V roce 2014 však Škoda Auto uvedla svůj produkt "Bez starostí". Už nějakou dobu totiž operativní leasing pro fyzické osoby nabízely společnosti UniCredit Leasing a ČSOB Leasing (pokračuje i dnes), příliš ale tuto službu nepropagovaly. O to se postarala až právě tuzemská automobilka, která do tohoto produktu investovala nemalé peníze a vyšlapala tak cestičku dalším automobilkám, bylo totiž evidentní, že zájem o tuto službu je, a ne malý.
Co je operativní leasing ?
"Principem je v podstatě pronájem vozu za měsíční poplatek. Zákazník užívá vozidlo po stanovenou dobu a nájezd kilometrů je omezený limitem. Pokud jej zákazník překročí, doplácí za kilometry další poplatek. Automobil je stále ve vlastnictví leasingové společnosti a po uběhnutí smluvené doby jej převezme zpět nebo nabídne zákazníkovi k odkupu".
Zájem výrazně roste
Podle statistiky, kterou vytvořila České leasingová a finanční asociace v roce 2015, se ukazuje, že zatímco v roce 2014 si vůz pomocí operativního leasingu pořídilo 7020 fyzických osob, loni už jich bylo 9049. Také v prvním čtvrtletí 2016 rostl mezi podnikatelskými subjekty i mezi spotřebiteli zájem o operativní leasing nových osobních vozidel.
Zvláště u firem došlo letos v tomto ohledu ke skokovému nárůstu. Za první tři měsíce tohoto roku byl zaznamenán meziroční nárůst operativního leasingu nových vozů o 221 %. Tento způsob financování se tak stal u nových osobních vozidel převládajícím finančním produktem. Také u fyzických osob došlo k meziročnímu nárůstu operativního leasingu nových automobilů o více než 60%.
Operativní leasing nabízí i 14 automobilek
V současné době nabízí operativní leasing pro fyzické osoby čtrnáct automobilek, nicméně Ford a Mazda nemají „ceník“, z něhož by si mohl zákazník jednoduše vybrat verzi. Obě značky totiž dělají individuální kalkulace na vybraný model, stačí zaslat e-mailem výpis z konfigurátoru.